Klachtenregeling – Huisartsenpraktijk Rhijngeest – Oegstgeest

Welkom bij Huisartsenpraktijk Rhijngeest

Praktijkaccreditatie 2024

Beste lezer,

In 2024 doorlopen wij als praktijk een praktijkaccreditatie. Deze wordt door de meeste huisartsenpraktijken elke drie jaar gedaan. Het doel hiervan is het inzichtelijk maken van processen, communicatie en veiligheidssystemen. Met deze inzichten kan aan de slag worden gegaan met kwaliteitsverbeterprojecten om uiteindelijk te streven naar de hoogst mogelijke kwaliteit van zorg en alles daaromheen.

Om deze reden willen wij u vragen om ons te voorzien van feedback op ons handelen. Deze feedback ontvangen wij volledig geanonimiseerd en het zal worden vernietigd wanneer de accreditatie is doorlopen.

 

Vragenlijst Caroline Groffen:          https://forms.mijnnpa.nl/240231888124050

Vragenlijst Jeroen van Suijlichem: https://forms.mijnnpa.nl/240152062127039

Vragenlijst praktijk Rhijngeest als geheel: https://forms.mijnnpa.nl/240152044912041

 

Graag willen we u vragen of u (een van) bovenstaande vragen kunt invullen en ons zo verder kunt helpen in de kwaliteitsontwikkeling van de praktijk.

Team praktijk Rhijngeest

Klachtenregeling

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts

Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede dan kunnen we samen kijken naar een passende oplossing.

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist), uit leden namens de patiënten en leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.

Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.